Inga favoriter än
KöpHur genomför jag ett köp? -Sök fram de produkter du önskar inhandla, lägg sedan produkterna i varukorgen och gå till kassan. Välj sedan vilket leveranssätt som passar dig bäst.
När får jag en orderbekräftelse? -När du genomfört en beställning på stallochfoder.se skickar vi en orderbekräftelse till din e-post omgående.
Hur ändrar jag eller avbeställer min order? -När ordern är lagd sker processen automatiskt och det är därmed inte möjligt att göra en avbeställning.
Vilka betalningsmetoder erbjuder Ni? -Du kan betala med dom sedvanliga konto eller kreditkorten, som privatkund kan du välja att betala med faktura genom Klarna. Som företagskund kan du betala på faktura 20 dagar eller genom Klarna.
Vilka leveranssätt kan jag välja? -Du kan hämta dina varor hos ett Schenker ombud eller hemleverans med Schenker. I Stockholm, Uppsala, Gotland och Sörmland kan du välja en hemleverans med våra egna bilar. Vi har också en tur bil som kommer till Vallentuna/ Brottby 1 gång i veckan där du kan hämta ut dina varor.
Vad är Homefeed? - Det är en abonnemangstjänst som både du som privatperson och företagare kan använda.
Jag vill ha en stående beställning på abonnemang, hur gör jag? -Bredvid knappen "lägg i varukorg" så finner du en knapp "Homefeed abonnemang", klicka på den och välj den tidsintervallen som du önskar (30, 60 eller 90 dagar). Du kan beställa både styckvis och hela pallar. Därefter kommer dina varor per automatik till dig enligt ditt önskemål. Du kan när som helst avsluta abonnemanget.
Jag bor i en annan del av Sverige, kan jag använda mig av Homefeed? -Det kan du göra, du kan beställa både på pall eller styckvis. Din hemleverans kommer då att utföras av Schenker.
Hur beställer jag på abonnemang med Homefeed?
-Välj vara.
-Klicka på Homefeed Abonnemang.
-Välj sedan önskad leveransintervall.
-Om du vill beställa mer varor så gör du samma sak igen.
-Gå till kassan.
-En summering på vilka varor som kommer på abonnemang redovisas i kassan.
Hur lång är leveranstiden? -Förutsatt att varorna finns på lager sker leverans mellan 5-10 arbetsdagar. Varor märkta som "beställningsvara" har en längre leveranstid.
Hur vet jag när jag kan hämta mitt paket hos ombudet, butiken eller utlämningsstället? -En avisering skickas ut till dig via SMS så fort din försändelse finns redo att hämtas. Aviseringen skickas ut till det telefonnummer som angavs vid orderläggning.
Jag har endast 1 häst och köper inte så mycket, kan jag använda Era tjänster? -Självklart kan du göra det, vårt största kundsegment är en privatperson som äger 1-5 hästar.
Jag driver en ridskola eller ett större stall kan jag använda Era tjänster? -Inga problem, vi rekommenderar att du använder Homefeed, så sparar du tid och slipper att beställa nya varor varje månad, vi sköter det åt dig.
Var ställer Ni av varorna? - Är det säckar så ställer vi dom innanför stalldörren. Är det pallar som kan stå utomhus så ställer vi dom på en lämplig plats om du inte är i stallet. Sker en leverans hem till din villa och du inte är hemma så lägger vi dina varor vid ytterdörren.
Vad menas med en pall? -En pall kan innehålla stallströ eller en hel pall av samma sort foder. En pall är också om du köper ett större antal säckar med olika fodersorter så kommer det också på en pall som vi kallar för en blandpall.
Jag har beställt varor som skall levereras på pall, hur fungerar det med lossning? -Väljer du att använda vår bil eller Homefeed så ingår lossning med en specialtruck som vi har med oss. Schenker levererar till porten eller tomtgränsen. Vid mottagning av pallgods bör en traktor eller annan lastmaskin finnas tillgänglig för lossning.